tisdag 17 juli 2012

Var ju evigheter sedan jag var här, och nu fick jag lust att blogga lite.Vad har hänt sen sist då? Över ett år sedan; jo jag har gått ner ytterligare 5% i arbetstid =mindre lön och lite mer tid. Ekonomiskt klarar jag mig bra och tanken är att gå ner än mer i tid längre fram, alternativt ta 3 månaders tjänstledigt utan lön. Tyvärr har ju arbetsgivaren sett till att vi fått mer dagar på jobbet och mindre arbetstid under dagen, så har inte så många fler lediga arbetsdagar. Tiden har jag använt till främst virkande och stickande, tanken är att en del kläder (mössor, vantar, sockar) ska gå direkt, via svärdottern som är därifrån och åker dit i november, till ett barnhem i Peru. En del saker lägger jag ut på nätet för försäljning och pengarna går oavkortat (efter porto-garnkostnader) till barnhemmet. Konsten då? Jo jag har varit i Italien, och hamnade 5 mil från Florens, i en underbar medeltida stad som heter Siena. Här fanns också en del konst att titta på, dock tillät inte ekonomin att bo där flera månader, dessutom bjöd jag med sonen, men en vecka därnere fick vi ihop. Här valde jag då att åka runt till bergsbyar, utforska Siena och ägna mig mycket åt vinkulturen, och avstå Florens, eftersom tanken är att jag ska studera konst där och att då åka för några timmar över en dag kunde göra att jag inte åker tillbaka. Är nämligen sådan att jag aldrig åker tillbaka till samma ställe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar