torsdag 30 september 2010

har aldrig haft så lite tid över


Sedan jag gick ner i arbetstid så har jag faktiskt fått mindre tid, dels beror det på att jag börjat skolan, dels så har jag hittat en ny passion. Nämligen virka, och då små skor och vantar. Var min dotter som ville lära sig virka och under tiden med henne blev jag fast för dessa underbara babyskor och för att inte bara göra samma så lade jag till små vantar. Nu ska vi se om jag lyckas få med dem i bild;
jo det gick dock dålig kvalite på bilden, får träna på det och så hamna den högst upp, får se när jag får tid o lära mig hantera bilder här.

Hursom, dottern vill bli rik så hon har bokat in oss på en julmarknad på ett gammalt stenslott där hon guidar på somrarna och då har vi tänkt oss sälja dessa här för ca en hundring. Nu är det nog så att några större inkomster lär det inte bli, men det är så jädrans kul och göra sådana här och vi kan ju inte ha lägenheterna fulla så blir vi av med några blir vi nöjda. Skulle någon som läser här vara intresserad så hör av er, här blir priset 60:- per set.

Kursen jag läser är urtråkigt, lustigt med tanke på att vi ska lära oss om hur man motiverar en elev att vilja lära sig nåt och så har då skolan lyckats med att få mig totalt ointresserad av detta. Men jag får ut min tid där i komp eller går dit under min arbetstid så jag får väl försöka stå ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar