torsdag 14 oktober 2010

förvandla pantburkar till irish coffee

Idag har jag precis börjat min långledighet och det är gott att veta att jag inte förväntas infinna mig på jobbet förrän på måndag. Min vana trogen vaknar jag ändå tidigt och sitter nu och planerar helgen. En dag ska ägnas med två av döttrarna för att ha lite umgänge och så ska jag lära dem att virka/sticka. Idag ger jag mig av till biblioteket för att leta rätt på någon bra bok att ta till när kvällarna känns för långa och så ska jag låna en Irlandsbok. Håller ju på att spara till en Peru-resa men den kommer jag inte fixa på minst 2 år men vem vill sitta hemma så länge? Så då har jag hittat på att i slutet av maj nästa år åker jag till Irland. Själva resan är rätt billig med lågprisflygbolag, men reskassan brukar skjuta i höjden och jag har tänkt mig åka runt på ön en hel del och så är ju irish coffee oerhört gott. För att slippa nalla av Peru-kassan så har jag nu fått för mig att samla småpengar i form av pant jag hittar och om jag kan sälja lite smågrejer. Det kommer inte bli annat än småklirr men också det är pengar och jag har ju ca 7 månader på mig. Började med detta i förrgår och har fått ihop 21 kr nu, som kom sig av att jag bjöd på fikat igår till några av mina jobbkompisar som då gav mig lite pengar och då fick jag detta överskott. Ska bli kul och se hur mycket jag får ihop hur som haver.

Nu på morgonen får jag repa garn, stickade värme till min dotters ben men tyvärr räckte det inte runt hennes vad så nu får jag börja om, tur man har tid att göra om saker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar