söndag 17 oktober 2010

tung vecka

Vaknade inatt med dundrande värk i kroppen och halsen lät inte som min, och det kändes som jag inte orkade lyfta mig upp ur sängen, men tvingade mig upp och fick i mig alvedon och tillbaks till sängen igen med en önskan att måtte jag inte bli sjuk. Gud hör bön för nu känns det bättre men förkylningen sitter i kroppen men vill visst inte komma ut. Slipper iallafall sjukskriva mig och det känns ju bra.

Den här veckan märker jag inte att jag har arbetstidsförkortning för det är den tyngsta på mitt schema, jobbar 6 dagar och har långa pass och kommer inte hinna med så mycket mer än att jobba. Tänkte ändå ha några få och löjligt små mål fram tills måndag;
mål 1 är en liten fan som suttit på min axel länge och gett mig bad feeling, nämligen mitt minuskonto på flexen så nu ska jag dra ner det med 1.5 tim under veckan

mål 2 är att hitta tio kronor att stoppa i Irlandsburken

mål 3 är att virka upp mitt lila och röda garn (vill ju köpa nytt garn men ska göra åt det jag har först

mål 4 kommer bli det svåraste, men halsen säger ifrån, så fram till måndag ska jag inte köpa cigaretter, blir jag bjuden tar jag nog emot, men inte köpa egna är ett bra steg mot att sluta helt

Hmm redan nu känns det sistnämda besvärligt för jag har bara en cigarett kvar och redan börjar suget komma, men en vecka är ju bara en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar