måndag 12 april 2010

sömnlös

Har haft väldigt svårt att sova inatt, men nu på morgonkvisten så sega jag till och för att inte förstöra min förmiddag så gick jag ut på tidig morgonpromenad. Tycker det är härligast i gryningen, för då slipper man mycket av störande trafik. När jag är ute och går så tar jag alltid med en bärkasse och plockar upp pant i den, och det har renderat mig ca 100:- på tre veckor. Jag skulle kunnat få ihop än mer om jag gick in för det och inte heller gick förbi en del av panten jag hittar (då nån är i närheten tycker jag det är pinigt och leka baglady. Blir irriterad på alla burkar och flaskor som ligger utmed vägarna, för det ser verkligen fult ut.

Idag har jag inte en susning vad jag ska hitta på, kanske en tripp till biblioteket, jobbar helgen och blir ev övernattning där och då är det bra att ha nåt att läsa. Skulle också vilja hitta sätt att få ihop pengar, vill så gärna ha min semester men vill inte lägga pengar dit innan jag betalat min skatt.
Jag har iaf fått ett litet extrajobb, i form av tårtbakning. Nåt annat sätt att hitta pengar kommer jag inte på, förutom pantletning och datorpengar. Har ni några tips?

1 kommentar:

  1. Vad skönt att någon tar tag i alla slängda burkar. Jag har ibland tänkt tanken, men inte kommit längre.

    Vad bra att du fortsätter kämpa på. Tyvärr har jag nog inga bra ekonomitips.

    SvaraRadera