måndag 12 april 2010

svart måndag

ingen bra start på veckan, jag har nämligen deklarerat och fick drygt 43 000 kr i restskatt, tack vare husförsäljning förra året, som jag visserligen satte in vinsten för men slutar ändå på 21 000 back. Förutom det så har jag ff inte fått lagat data-viruset, och så har jag bitit av en plomb (betänk att jag har en framtand att byta ut också. Ser inte ljust ut nu för mig att vare sig växla ner eller åka på semester. Men skam den som ger sig, det går väl fler tåg

1 kommentar:

  1. Aj då, det lät inte kul. Som tur är finns det ljus i mörkret - solen skiner och våren är på väg. Jag hoppas du kan njuta lite av det i alla fall även om ekonomin ser nattsvart ut.

    Tja, här går väl livet på, jag ska äntligen skriva min tenta i företagsekonomi så jag blir av med att ha den hängande över mig. Sedan har jag faktiskt försökt njuta av dagen genom en köpt baugette på stan och en välbbehövlig klippning, eftersom det inte blev något jobb idag. Det kanske var bra att få vila bort morgens onda hals ...

    Just nu läser jag boken Växla ner på tåget, men jag är inte särdeles imponerad. Matmässigt gör jag nog det mesta och handlar gör jag ytterst sällan utöver mat och vad gäller jobb och restid har ju inte alla förmånen att välja och vraka eller vara fantastiskt bra på något så man kan ha eget företag. Dessutom känns det som att det krävs dubbla inkomster för att det ska funka enligt bokens tankar.
    Nu löser sig ju visserligen det problemet i sommar, men å andra sidan hamnar jag på landet med långt till vänner, biblioteket, en normalöppen affär och aktiviteter, så pengarna som blir över får väl läggas på bensin för att företa sig något. Som tur är det sommar så jag kan lägga en del tid i trädgården efter jobbet. Sedan återstår ju att se om man är arbetslös i höst igen. Tyvärr verkar det ju inte vara så enkelt att få läsa upp till förskollärare som jag trodde ... och då kommer jag ju inte närmare ett permanent jobb. :-(

    SvaraRadera