tisdag 17 augusti 2010

återuppstånden blogg?

Allt för längesen jag var här, och jag har slappat ner mig. Bloggskrivandet har tidigare gett mig motivation och kanske kan jag hitta tillbaka till det. Mycket har iallafall hänt sen sist; jag har varit i Skottland på semester och det var fantastiskt vackert (och fantastiskt dyrt) och jag har gått ner i arbetstid. Just nu jobbar jag ca 5 timmar mindre i veckan, men tanken är att gå ner till 10 timmar mindre. Tyvärr gjorde jag det innan jag fått ordning på ekonomin men var tvungen pga hälsan, dras med en axelskada som börjat ge sig till känna igen. En del kanske jag spar in genom att slippa sjukskrivning men jag måste ta itu med pengafrågan ändå. Något jag precis gjort är att jag avanmält min tv-licens, har faktiskt hunnit med att göra mig av med tv:n också. Tittar nästan aldrig på den ändå och vill ta de futtiga timmarna jag tittat till att läsa istället. Får se nu om man blir av med licensbetalningen också.
Tänker mig också ge mig ut lite i skogen för att plocka bär, har fått ihop lite blåbär men mycket vill ha mer. Sen får vi se vad jag hittar på mer.

1 kommentar:

  1. Kul att du är tillbaka i bloggvärlden. Ska bli spännande att se vad du hittar på.

    SvaraRadera