söndag 7 november 2010

jobba mindre sova mer

De sista veckorna har jag inte jobbat mindre, snarare mer. Men har gjort roliga saker, som att visa min stad, gå på studiebesök och så snacka engelska dagarna i ända. Inget varar för evigt och på fredag är det slut, för då åker mina adepter hem. Helgen som varit har jag varit ledig och har då sovit mest hela tiden, vilket har gjort att jag tagit mig en allvarlig fundering på vad jag egentligen ska ta mig till med min "arbetsfrihet". Ska ju börja skära ner arbetstiden igen, och nästa år börjar jag min nya 75%-tjänst och som det är nu, verkar det som jag sover bort min frihet. För att sen vakna mitt i natten och vara klarvaken. Måste på allvar ta itu med sömnen, men vet bara inte hur, igår slocknade jag vid 5 i soffan och vaknade bara lite då och då, och sen upp kl 3 inatt. Tror jag måste börja med att träna på att hålla mig vaken på kvällarna.

Denna vecka är jag inte ledig nånting, jobbar och utbildas 7 dagar på raken, väntar redan på nästa måndag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar