torsdag 3 februari 2011

nu ler jag igen

Nu skiner mitt leende som sola i Karlstad igen, för idag blev jag klar hos tandis och fick min nya fina tand, men jäklar va ont det gjorde. Hade gjort sönder en gammal stifttand sedan barndomen men nu är den ersatt med ny, men jäklar vad det gör ont med ett par sprutor rakt upp i gommen och tårarna spruta av bara farten för hon lyckades också bedöva rakt i tårkanalen. Men nu är det gjort och aldrig har jag varit så glad för att betala för något.

Passade sedan på att gå till min son för att få lite tröst och då visade han frön han köpt; massa medicinalväxter att göra te på och så klart får jag också ta lite av honom. Sedan bjöd jag honom på thaimat, visst skulle jag ha köpstopp men var ju tvungen och fira lite. Nu ska jag njuta av de fyra lediga dagarna jag har kvar, nu kan jag ju till och med gå till biblioteket utan att behöva prata med handen för munnen. Så ska jag och dottern göra flera liter apelsinsaft i helgen, nu kostar frukten bara 10 kr kilot så nu får vi passa på.

Nu går jag iväg härifrån med ett stort leende på läpparna.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att du är färdig hos tandläkaren! Vill bara skriva en kommentar för jag läste din blogg ett tag och nu har jag hittat den igen! Heja dig! Du är duktig med allt ditt fixande och trixande med pengarna!
    Många hälsningar från Marie på Näset

    SvaraRadera
  2. tack Marie, blir alltid glad när jag får stöttning

    SvaraRadera