lördag 19 februari 2011

Te-produktion

Idag ska jag och min son se till så vi får igång vår produktion av ört-te. Han har köpt en del fröer som hör till medicinalväxterna och främst då lugnande kvälls-te. Inte för jag behöver det för jag har inga problem att somna på kvällen, somnar för tidigt och vaknar mitt i natten istället. Nu har jag glömt vad örterna heter, något indianskt påfund iallafall och så är blommorna snygga så jag får lite ögonfägring på balkongen samtidigt. Så i eftermiddag sätter vi igång att plantera. Det är så roligt att jag och sonen har fått så lika intressen; hemmagjorda saker, viner och frö-odling. Vidare funderar jag på vad jag mer ska hitta på att göra; vill göra så mycket som möjligt själv, dels för ekonomin, dels för att det är nyttigare och roligare. Jag har börjat skriva upp vad jag hittar på i år, så ser jag nästa år vad som gått åt och vad som lönar sig arbetsmässigt och ekonomiskt.

Får också börja fixa plats för torkning av örter och för mina planteringar under dagen, för resten av veckan jobbar jag mycket inkl helgen, men sedan är jag ledig i tre dagar igen och då börjar mitt tvättstugeschema som jag fick till riktigt bra för kommande sex veckor.

För övrigt är jag också pank tills lönen på fredag så det passar ju bra med mycket jobb nu då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar