måndag 25 januari 2010

fortsatt fokuserande

Jag håller på att se över mitt boende, och jag kan ju inte bo billigare hyresmässigt, men kanske kan jag spara nån krona på elen, så jag har fått iväg pappret där jag bett om förslag på el-avtal med mitt el-bolag. Jag har också fått röjt under dagen, så garderoben är städad, och tvätten tvättad, och tavlan gav jag till brorsan och så gav jag mig på "räknings-skåpet", lite slängde jag och så sorterade jag räkningarna. Riktigt mallig är jag för att jag gjorde i ordning min ekonomi-pärm också, tänk vad jag slösat energi på att tänka på den, när det sedan bara tog cirka en timme att få klart ordningen. Så det jag har kvar i mitt enkla käll nu är att rensa några skåp till, sen är lägenhet rensad och klar.
När jag fejade idag, passade jag också på att se över mina lampor, och hittade fyra som ska bytas ut mot lågenergilampor i takt med att de gamla går sönder, så där kanske jag kan göra några kronor i "bostadkostnadsbesparing" plus en tjänst i miljöns tecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar