onsdag 13 januari 2010

Göra så mycket jag kan själv

Jag vill ju varva ner i arbetstid och tiden jag sparar tänker jag använda till att göra mer för min brödföda själv. Nu bor jag i en liten etta, men jag har balkong, så jag får se om jag odlar något där. Just nu har jag bett min son (som är en hejare på vin-tillverkning) att göra 20 flaskor vin till mig. Vin är väl ingen nödvändighet men väldigt gott och blir mumma på min balkong till sommaren. Kostnaden för detta är halva priset mot att köpa färdiga flaskor så jag gör en besparing där, trots att sonen får hälften av produktionen och en slant för besväret. Kommer väl att köpa någon finare vin-sort men som "vardagsvin" är hemmagjort perfekt, om man som sonen låter det lagras minst några månader.

Så nu är jag snart självförsörjande på vin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar