torsdag 21 januari 2010

Nån som vet?

Jag rotar runt här hos delsbon och hittade en stor låda som blir bra att plantera, så min fråga är kan man peta ner vitlöksklyftor som börjat grodda sig där och få vitlök sen. Tänker hursom slänga i dem i jorden, för jag hoppas på o få blast iaf, för det är gott att klippa ner o ha i olika maträtter och det är lite mildare än själva vitlöken.

Påbörjat att göra extremt billig mat tills idag också; överblivet potatismos ihopvispat med lite persilja som fanns i frysen, ett ägg, lök och mjölk och till detta ska jag sno den bacon han har i frysen. En billig matdag för mig m.a.o

Helgen lär ju inte kosta mig nåt heller, utan jag drar in till hushållet istället. Kommer att jobba från och med imorgon kl 13 och fram till 19.30 på söndag, med uppehåll för några timmar på dagen (som kommer att tillbringas i vilorummet) och för nattvilan (också den i vilorummet). Sen äntligen semester och på måndag kommer min storebrorsa och då blir jag av med bl a en tavla (ett arv) som bara ligger och skräpar i min garderob.

Idag skulle jag vilja hitta lite pengar (vecka före lön ju och vill inte nalla på sparkontot), men jag vet inte hur. Än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar