fredag 29 januari 2010

förlustaffär

Jaha här sitter jag igen i svinottan och skriver, för som vanligt kan jag inte sova. Måste försöka ta tag i det här med sömnen, för det är jobbigt att gå omkring som en vandrande zombie på dagarna och slockna vid 8-tiden på kvällarna.

Igår lagade jag och dottern mat, eller kanske mest jag (hon hade ju jobbat heldag), och det blev en överfull gryta med chili och en köttfärslimpa. Nu blev ju detta mest en förlustaffär för min del, för pengar för maten ville jag inte ha och inte delade vi upp den heller, utan det blev så att hon fick det mesta och jag behöll tre matlådor med chili. Men det var ju inte för att tjäna pengar jag gjorde detta, utan för att det är kul och laga mat när man är två, och så känns det bra att jag kunde hjälpa henne lite med detta, både arbetsmässigt och ekonomiskt. Hon hade med sig 6 folköl som vi delade och panten fick jag ju behålla så alltid något. Många bäckar små... Vi passade också på att ha ett långt samtal och många skratt, så det var en mycket givande eftermiddag. Mindre givande är att delsbon fick komma och köra hem henne och jag följde med honom hem, vilket resulterat i att all disk står kvar hemma och tomkartonger slängda huller om buller. Och i eftermiddag kommer min bästa kompis så jag får pallra mig hem framåt dagen och röja upp.

Min semester gick ack så fort, och på måndag ska jag på´t igen, men känner mig rätt nöjd med veckan, fick ju gjort en hel del; matlagning, lite rensning, träffat min bror (som jag inte gett mig tid till på länge), varit på biblioteket och bara varit. Skulle önskat så här i efterhand att jag gått ut och gått lite, men vädret har ju varit uselt och ja ursäkt på ursäkt, jada jada.

Nästa vecka ska jag göra klart min rensning hemma, har bara några skåp kvar, och läsa ut mina två böcker om "enklare liv", så veckan kommer att gå i lugnets tecken, åtminstonde på hemmaplan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar