fredag 15 januari 2010

inte på hemmaplan

Kommer inte och klara att röja mina kökslådor denna vecka, igår jobbade jag kväll och tidigt i morse och sen for jag till delsbon, så röjandet får vänta tills nästa vecka eftersom jag inte är hemma. Ska iaf försöka få iväg tom- och pantflaskorna nu när jag ändå får en chaufför.
Idag var jag på utvecklingssamtal, men tog inte upp min tanke om förkortad arbetstid ännu, vet ju att bossen fixar det så fort jag säger till.
Har lite dåligt samvete för jag levde inte upp till jobblunchen idag, försov mig i morse och höll på att missa bussen och matlådan står kvar hemma i frysen, så jag fick köpa middag där idag.
På vägen hem hittade jag en 1kr pantflaska på bussätet, stoppade den i min påse, funderade också på om folk inte ser panten som pengar, tror nog de inte skulle slänga en krona på bussätet och det är ju samma sak om man tar sig besväret att gå och panta, bra för miljön också.
Nu ska jag bara vara och läsa en bok av en tjej som lever ett förenklat leverne, ska också läsa lite på alternativ.nu en sida som jag tycker är jätteintressant att glutta på då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar