onsdag 27 januari 2010

Taste of India

Nu har jag kommit igång med mina matlådor så smått. Jag har också gjort egen mango chutney och det doftar ljuvligt här nu och den är jättegod. Det blev fyra chutneys som jag ska frysa ner när jag kommer hem (är ute hos delsbon). Googlade fram indiska matrecept innehållande chutneyn och valde kycklinggryta, så nu har jag sex rejäla matlådor med detta och tillhörande ris och fick även middag idag. Tre av lådorna lämnar jag kvar till kärestan men de andra ska hem så jag slipper lite jobbmat i nästa månad. Jag handlade för 226 kr och då fick jag lite annat förutom matlåde-ingredienserna, så det var väl investerade pengar. På fredag kommer dottern och då ska vi göra matlådor av blandfärsrätter. Mycket roligare att laga mat när man är flera så det ska jag lägga in som rutin att bjuda in någon på matlagning.

Tidigare idag betalade jag räkningar, och så amorterade jag av de 243 kr som jag tjänat extra denna månad på lånet, utöver den sedvanliga månadsamorteringen.

Nu väntar jag på att kl ska bli 13, för då öppnar biblioteket. Har aldrig besökt denna ortens bibliotek, men kollade in deras sortiment på nätet och hittade en bok om "downshifting", så den hoppas jag de har hemma.

2 kommentarer:

  1. Vad bra det måste kännas att amortera lite extra. Jag försöker också dra in på kostnader, så det är så kul att läsa vad du gör och tänker

    SvaraRadera
  2. har varit hos dig med, och blev sugen på att ta upp stickandet igen, så vi kanske inspirerar varandra

    SvaraRadera