torsdag 27 januari 2011

6600 kronor fattigare

Just nu är jag återigen tandlös och plånboken gapar tom. Slog ut en framtand förra året och nu ska det äntligen dit en ny, men jag får vara utan en vecka ungefär innan den kommer. Jag hade kunnat sätta tillbaks min låtsastand men tycker inte det är värt 1800 kr för en vecka, så jag tog semester istället och får läsa böcker och andra inomhussysslor. Det är märkligt dock att folk ska börja prata med en när man inte vill, igår när jag väntade på bussen hem så var det en tjej som skulle börja prata, och man vill ju inte vara oartig, så jag tittade på henne när hon pratade och vände mig bort när jag svarade. Upptäckte ju själv hur knasigt det såg ut, så jag blev tvungen att visa mitt 7-årsleende. Ikväll kommer sonen och vi ska dricka ett nytt dyrt vinkännarvin,(bröt köpstoppet för det) och det ser jag fram emot. Passade också på att boka en resa igår, blir inte som jag tänkt från början utan sju etter bättre, för sonen ska följa med. Det blir Alicante och nu ska jag försöka lära mig lite spanska på drygt fyra månader. Tror det blir en roligare resa, få umgås, dricka viner ihop (som är ett gemensamt intresse) och så har han säkert lite roliga idéer. Ensamresan får jag ta längre fram.

Frysen börjar bli tom, så jag tänker passa på nästa vecka och göra lite matlådor och baka bröd.

1 kommentar:

  1. Januari känns som ett bottenlöst hål ekonomiskt sett. Ska till tandläkaren och laga ett hål. Bilen är på verkstad. Barnen behöver nya kläder..

    SvaraRadera