måndag 10 januari 2011

steker kål

Eftersom jag inte ska slänga ett endaste dugg i matväg har jag precis stekt kål, som blev över efter jag gjorde kålpudding i helgen. Den ska in i frysen strax för en ny kålpudding längre fram. Jobbar kväll idag så man får ju se till och få lite nytta gjort när man har ledig morgon/förmiddag. Är som mest effektivast på morgonkvisten men till kvällen så är jag mindre alert, så det blir fritiden som blir produktiv och jobbet en slöar-arbetstid. Varför slita ut sig på jobbet, när man kan göra det hemma? Skämt åsido så är det väl egentligen därför jag trivs bäst att jobba kvällar, för då går jag inte i säng så tidigt och så får jag saker gjort hemma.

De blev en aning förvånade på jobbet igår när jag inte åt frukost från restaurangen och inte heller någon lunch, åt snällt mitt hembakade bröd och min matlåda. Fick också igång en diskussion om mat och all skit vi stoppar i oss. Och så fick jag löfte av den grön-fingrade arbetskamraten om att få alla hennes småkrukor och sålådor (hon köper växter till sin trädgård för minst halva lönen), så nu kan jag så småningom så paprika, chili, persilja och tomater.

Försöker också hitta små pet-flaskor för att ha till apelsinsaften som jag ska påbörja när apelsinerna blir billiga, lätt att lägga såna i frysen. Funderar på att slå in på kriminalitetens bana och knycka de som finns i skåpet i jobbköket.

Nu ska jag återgå till köksbestyren, imorrn jobbar jag till 2 och sen är jag ledig två dagar igen, för att jobba helgen.

2 kommentarer:

  1. man kan dela mjölkpaket på mitten och använda som såkrukor också!ett litet tips från en annan nerväxlare ;-) allt gott! mvh Bli rik i ditt liv!/Ann

    SvaraRadera