måndag 31 januari 2011

uttråkad

Det är ganska trist att sitta här och ha semester när jag inte vill gå ut. Är ju inte så kul att visa gluggen där fram. Har smygit mig iväg lite då och då, men konstigt för precis nu så ska varenda människa prata med mig, annars kan man passera hur mycket folk som helst utan att de ger en ett ögonkast. Nåväl på torsdag hoppas jag min nya tand har kommit. Böckerna ligger på hyllan just nu, är periodare vad gäller böcker och nu har jag stiltje, och sitter mest vid datorn och spelar betapet. Och springer då och då och gluttar på mina krukor med chili och paprika, som växer och frodas i tidig vårsol.

Idag ska jag ta mig i kragen och göra lite nytta, bl a få ihop lite apelsinsaft samt göra köttbullar. Har jag orken kvar så bakar jag nog lite bröd.
Har också bestämt mig för att lämna kärestan, trots att det är en bra man, men ack så tråkig; när han inte jobbar, sover han eller äter och så tycker jag det är märkligt att han efter 2.5 år fortfarande inte låter mig följa med och träffa hans gamla mamma, hans barn eller kompisar. Så nu är jag singel och lär så förbli så länge jag ser ut som en påtacklad ishockeyspelare i munnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar