tisdag 4 januari 2011

mina rester idag

Jag åt en pannkaka som var över sen igår till frukost. Nu håller jag på att göra flygande Jakob, löksoppa och tortilla. Kycklingrätten fryser jag ner till matlådor, löksoppan och tortillan ska avnjutas till middag idag. Till detta blir det små baguetteskivor och hemmagjord tzatziki och så en tortilla på rester uppepå det.

Jag blev av med en gurka till tzatsikin, och så till tortillan blev jag av med en bit färdigstekt kött, några köttbullar och potatisklyftor jag hade i frysen,och en tomat som börjar bli lite för mjuk. En banan som börjat bli brun hamnade hos flygande Jakob.

Jag fick dock också uppsöka affären, för jag saknade youghurten till tzatsikin, grädde till kycklingen, lök till soppan och en baguette. Gick emellertid med vinst i affären för jag pantade burkar för 36 kr.

Nu ska jag läsa och ha lite mer semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar