måndag 3 januari 2011

nytt år nya löften

Jag ska bara köpa det allra nödigaste nu i tre månader framåt, vill spara så jag kan göra min drömresa. Fram tills dess tänker jag läsa en massa samt rensa i min lägenhet igen. Rensning och städning tar aldrig slut.

Denna veckan har jag semester, skönt. Så igår bakade jag långpannebröd. Testade även att göra egen yoghurt och det gör jag aldrig om, smakade blä och var en grynig sörja. Jag gjorde också 5 soppmiddagar till frysen.

På morgonen och förmiddagen har jag rensat mitt badrum och storstädat det och fick slängt två kassar med gamla flaskor och handdukar. Passade också på att inventera och behöver köpa en del, bl a lågenergilampa, duschgele och alvedon. Sedan vill jag ha ett nytt badrumsskåp och några nya handdukar men detta får vänta. Efter detta sorterade jag byrån i hallen och nu har jag fotat lite dukar som jag ska lägga ut på tradera.

Jag fick en kartong mjölk av min dotter igår, som går ut idag, så jag slängde ihop en omgång pannkakor, lite till lunch, lite till frysen och så tog jag med resten till kompisen som jag ska bebo nu tills imorgon. Vill nämligen besöka detta biblioteket och kolla in deras böcker, så dit beger jag mig strax. Annars läser jag Simple living av Gitte Jörgensen för att få lite inspiration.

Nu ska jag också passa på att ha lite semester, så det blir böcker och ett gott kallt glas vin. Hej på en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar