onsdag 5 januari 2011

vill inte göra slut

Jag håller på att läsa en bok som är så bra; I mördarens nät av Val McDermid, en perfekt semesterbok. Nu har jag ca tio sidor kvar och vill inte att den tar slut. Därför lämnade jag den och gick till affären, för idag blir jag bjuden på lax och lovade stå för hovmästarsåsen, men vill testa att göra egen, så jag har inhandlat lite ingredienser till den. Ska också göra en ny tzatziki för igår gjorde jag ju egen för första gången och den smakade himmelskt, och nu kommer jag aldrig att köpa färdig mer. Hoppas hovmästarsåsen blir en lika positiv överraskning,dock inte billigare än färdig på burk för dillen var attans dyr. Till detta tänkte jag koka några ägg och så lite smått från frysen och så rostat bröd och så en svindyr flaska chablis.

Ajaj, jag har ju köpstopp, men nu befinner jag mig hos kärestan, så det är hans frys, hans lax och han som öppnar plånboken på systembolaget och till detta rensade jag lite i hans burkförråd så jag kom undan med 11 kr idag. Himlars vad öl den mannen dricker, men bra för min kassa och han får städat i sitt skåp.

Annars har jag också hunnit med att läsa ut två böcker till sen jag var på biblioteket i måndags nämligen dessa;

100 sätt att rädda maten av Annica Triberg. En bra bok med många tips och jättefina bilder.

Att nudda vid botten av Sally Brampton. En mycket gripande självberättelse om depression och om hur hon tog sig ur den.

Nu får jag väl läsa ut Mc Dermid och så ska jag såsa till det, sen hoppas jag att biblioteket är öppet i eftermiddag med, är ju trettondagsafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar