lördag 8 januari 2011

här sitter jag

och knaprar skorpor till kaffet. De blev så bra, så jag ska nog göra en omgång till senare idag.
Veckan som följer måste jag göra klart det jag skulle egentligen gjort på min semester, dvs rensa och röja bort det sista. Är väl ingen glädjestädare, så det är väl därför jag gjort annat förra veckan, men attans vad mycket jag ändå fick gjort; bakat en massa, lagat mat och läst en del böcker.
Ska också läsa ut Simple living denna veckan, men jag tycker inte den är bra, men får väl ändå avsluta den.

Jag har hållt mitt köpstopp och inte handlat mer än mat, kanske lite mer än jag tänkt, men det blir ju så när man startar storbak och ska göra matlådor. Det har jag ju igen de kommande veckorna. Nu gäller det bara att inte falla för jobbrestaurangens fällor.

Funderar också på vad jag kan hitta för extrainkomster, för jag behöver dem så väl, för nu äntligen ska min framtand bli permanent, men jäklar vad det har kostat och fortsätter kosta. Kanske skulle låna ut min lägenhet någon natt för nån hundring, har ju ett "boende" till. Finns väl alltid nån som vill besöka Borås, djurparken, kläderna eller Göteborg 7 mil bort. Tar tacksamt emot andra idéer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar