tisdag 4 januari 2011

tidiga tankar

Har min vana trogen sovit lika dåligt inatt och gav upp vid halv 4. Lånade en bok på biblioteket om sömn och måste börja läsa den för att se vad jag kan göra åt det. Det har blivit en ond cirkel, sova nån timme, vara vaken nån timme osv och sen upp vid 3-4 och sedan vara så slut så jag somnar vid 7-8 på kvällen.

Men tidig gryning passar bra för tanken och jag har legat och funderat på vad jag vill göra detta året och hur jag ska nå fram dit. Fick ju på ett grymt sätt lära mig i slutet av förra året att man inte ska skjuta upp det man vill, för snabbt som en blinkning kan tillfället vara förbi.

Jag funderar på vad som får mig att må bra, vad som får mig att glömma tid och rum och verkligen brinna för något och det första jag kommer fram till är när jag läser faktaböcker som intresserar mig. Framförallt då historia och så börjar drömma om att få se platsen. Så det är en sak jag ska göra vilket passar bra med min dröm om att resa bort någonstans själv. Just nu tror jag att det blir tillbaks till Edinburgh, dels för jag känner igen mig i staden, dels för dess historiska värde. Så jag ska se till att jag är där i slutet av maj. Vart jag ska få pengarna ifrån är en annan sak. Jag har ju valt att jobba lite och då blir kassan därefter, men jag har ju börjat samla lite i min extraburk och får väl se till att fylla på den. Behöver ha ca 8000:- för flyg, hotell och respengar.

Idag tänker jag mig röja upp lite till hemma, men jag har semester så vi får se, det är en knasig tanke men just nu känns det som att jag kan inte göra nåt innan min lägenhet är klar. En flykt från att slippa ta tag i det som är svårare kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar