torsdag 4 februari 2010

Återvinning

Jag har börjat spara alla byttor från smörgåsmargarin, filadelfia-, och räkostar och diskat ur dem och lagt upp i förråd. Dessa tänkte jag ha till att frysa in grejer i och de passar ju perfekt till höstens bär bl a. Tidigare har jag ju köpt fryskartonger men det här är ju gratis och bra för miljön.

Idag har jag påbörjat långpannebrödet, som gjorde succé igårkväll, och det håller på att jäsa nu. Baka bröd är nåt jag ska fortsätta med, nyttigare och säkerligen bra för kassan.

1 kommentar:

  1. Hi hi, du börjar ju bli värre än mig på att spara burkar ... Här sparas små potatissalladsburkar till ris i frysen, då jag försöker ta vara på så mycket mat som möjligt i och med att jag går ofrivilligt arbetslös i perioder. Nu senast har några kräftstjärtsburkar precis blivit ytterkrukor till mina sådder. Till pojkvännen sparar jag creme fraicheburkar för alla skruvar och annan allsköns bråte han har.

    Vad duktig du är som bakar bröd. Det är sådant som jag gillar, men ytterst sällan tar mig tid till. Livet snurrar nog lite fort just nu så det går trögt med både rensning och bloggskrivande. Det är många punkter som står på listan.

    Appropå länkande gör du så här: markera det ord du vill länka från, klicka på ikonen som ser ut som glsögon och klistra in adressen. Klart!

    SvaraRadera