söndag 7 februari 2010

farligt att läsa bloggar

Det var ju meningen att jag skulle växla ner här i livet, men i takt med att jag läser andras bloggar får jag massa inspiration och som det verkar mer att göra istället. Men det är ju roligare saker än att spela Farmville på datorn och brödbak t ex det gynnar ju ekonomin så jag förhoppningsvis har råd att gå ner i arbetstid.

Nu har jag ju varit och läst en del hos Lena och där blivit så inspirerad av hennes handarbetande, så nu har jag även fått den sysslan in i min tillvaro igen. Jag stickade mycket förr men de sista 20 åren har jag inte rört garner. Nu blev jag sugen igen, men här i stan finns inga garnaffärer kvar, men skam den som ger sig, så jag "tvingade" delsbon att åka runt lite och i det första varuhuset (ICA Maxi) där fanns det inget, men vi for vidare till Coop Forum och där fanns lite grann. Så jag inhandlade garn (ett härligt mjukt barn-garn)och stickor och nu är jag igång med en tröja till barnbarnet. Och varför göra det "slow" när man kan sticka ett halvt bakstycke på en gång! Å vad roligt det är.
Än roligare blev det när kärestan satt och bläddrade klart i Citys annonstidning, som han hade fått avsluta ofärdigläst när jag bad han kasta på sig och köra runt mig idag, och nu fick han då läsa klart. Och vad hände? Jo, när han vände nästa blad då fanns en stor annons om att City börjat med en stor garnavdelning, med massa garner, stickor och extrapriser. Men förmodligen ligger den kvar när jag är klar med tröjan, och förhoppningsvis tycker jag det är lika roligt att sticka då med, så jag kan åka dit och inhandla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar