måndag 15 februari 2010

tvinga mig

att klä på mig och gå ner och handla, köpte där en pigalle och tröståt, sen blev det genast bättre, tänk vad choklad kan åstadkomma. Gjorde två satser apelsinsaft till, stickade klart ärmarna till Dantes tröja, ringde min chef och tiggde pengar till garn och stickor åt mina gamlingar och nu ska jag lägga mig och läsa ut min bok.

Resten av veckan tänkte jag mig;
ta mig igenom fyra arbetsdagar
hem till syrran några timmar
göra två satser apelsinsaft till (så barnen får lite också och jag själv klarar mig året ut)
sticka klart Dantes tröja (framstycket och halsresåren kvar)
få ihop mina 64 kr till tävlingen (pantade burkar idag för 18.50 så inte fullt så mycket kvar)
göra en matlådesats, har absolut ingen inspiration kvar till vad det ska bli i dem
baka bröd

Tur man har ledig helg, för på arbetsdagarna orkar jag knappt gå hem och lägga mig ju.


Nu ska jag läsa, och hoppas kunna skriva något om boken sen, för den är verkligen bra. Sen ska jag göra varma mackor och bjuda min älskling på.

1 kommentar:

  1. Stackare som är förkyld! Då har man all rätt att ligga kvar i sängen och dra sig så man får laddat batterierna igen.

    Sedan tror jag lite dagsljus hjälper för att få fart på energidepåerna, så jag tror inte bara det var chokladens förtjänst. :-)

    Ja, ditt inlägg fick i alla fall mig att dra på smilbanden. Jag hade velat se dig gå dit i morgonrrock även om det bara är 10 meter dit.

    Appropå matlådor så är ett litet tips att marinera strimlat kött i 1 msk olja, 1 msk soja, 1 finhackad/pressad vitlöksklyfta, i finhackad chilipeppar och 1 tsk färsk ingefära, salt och peppar. För mig hinner det sällan stå och dra längre än tills pastavattnet kokar, men det bli bra ändå. Woka köttet med lite olja, häll i 2 msk vatten och låt mangon bli varm. Jag brukar fuska med fryst för att slippa klabbet. Vill man göra det lyxigare använder man lövbiff istället, men för mig är det vardagslyx ändå. Det beräknas till 2 portioner, men med mer kött så räckte det här till 3 och vi är storätare.

    Krya på dig och glöm inte vitaminerna på vägen!
    Passionsfrukt är min förkylningslyx, det känns som en riktig vitaminbomb.

    SvaraRadera