fredag 5 februari 2010

Sociala måsten

Maten igår gjorde sån succé att vi båda åt så vi inte orkade röra oss mer med påföljden av att bägge slocknade i soffan (och med 80% av Riojan kvar!!!). Nåväl den kan jag säkert sörpla i mig ikväll, för inget ska ju förfaras.

Idag måste jag ägna mig åt social aktivitet. Jag har tagit bort de flesta av mina sociala måsten, och skippat de där ytliga bekantskaperna, men den här måste jag göra. Är bjuden på middag hos min syster, och visst gratismiddagar är gott, men jag vet ju redan:
-så många kilon har hon gått ner på x antal månader; 12 kg på 3 månader.
-de här nya kläderna har hon köpt; tre par byxor, 6 tröjor (som hon förmodligen ger till mig innan prislappen är borta för hon köper och ångrar sig)
-hennes nya mobiltelefon och att hon lärt sig SMSa och till vem; till alla hennes närmaste arbetskamrater, till mig och övriga syskon
-och så den stora frågan hon har, varför bjöd jag hem vår bror och inte henne, och varför har jag sån stor kontakt med övriga syskon på facebook

Trist nog pratar vi enbart alltid om henne, och aldrig om något som verkligen betyder något, bara saker och skvaller om hennes arbetskamrater.
Men syster är syster, så ett par tre timmar får jag väl spendera, kostar bara lite frustration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar