torsdag 4 februari 2010

ett brödbak ger inte klirr i kassan

Fick en kommentar i mitt förra inlägg av Camilla och gick klart dit och kikade på hennes blogg och där har hon ett recept på bröd. Jag börjar ju få lite tuppjuck av att sitta här ute hos delsbon, så jag gick ner till affären och inhandlade ingredienserna till brödbaket. Blev inte så dyrt, men ska man baka bröd får man fortsätta med det för annars blir uppstartkostnaden dyrare än brödet. Men eftersom det var bland det godaste och faktiskt enklaste bröd jag gjort så kommer jag garanterat att baka det igen, förmodligen imorgon för när delsbon kommer hem går nog det mesta åt. Energisk och tuppjuckande som jag är idag, så bakade jag också grahamsbullar som står och jäser nu. Gud vad jag har saknat det här med att baka bröd, gjorde sånt förr när barnen bodde hemma, men slutade när jag blev ensambo.

Jag rekommenderar varmt Camillas blogg om ni är intresserade, dels av långpannebrödet, dels av olika tips om att leva miljövänligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar