söndag 28 februari 2010

helgslut

Har inte gjort så mycket denna helgen heller o har jobbigt med att vara overksam, men jag orkar bara inte. Fick i alla fall lite saft färdig och har precis nu satt långpannebröd, imorgon ska jag jobba o fasar redan för det, men det brukar vara så att när en är på jobbet så hinner man inte tänka på att man är krasslig, och fick dessutom rapport att vi har drabbats av magsjuka, så nu får jag väl torka spya/bajs och trösta gamlingar, och sen får jag väl det själv också. Hmmm gudarna är inte med mig just nu.

Stickar lite, men vill göra något annat, men ska vara disciplinerad och avsluta innan jag påbörjar nytt. Ledig tors-fre i veckan (jobbhelg) och då vill jag till biblioteket och hitta lite inspirationskällor. Glad blev jag när jag var hemma en vända igår, för mina chili- och paprikaplantor tar sig bra; en liten aning om vår kändes det som.

Skulle vilja hitta någon plan för vad jag vill göra, har ju tidigare skrivit "önskelistor" och "måstelistor" och allt jag skrivit har jag genomfört, om än vissa saker tagit tid. Tror på att det blir lättare gjort när man skrivit ner något och så är det så härligt att stryka av allt eftersom. Men jag har inget jag vill just nu, mer än minska min arbetstid men jag hittar inget genomförande för det; m a o är jag tom på idéer, så peppa mig gärna.

1 kommentar:

  1. Hmm, frågan är hur mycket du behöver göra för att inte känna dig overksam? Att både göra saft och ett långpannebak om man inte är helt hundra låter mycket tycker jag.

    Tack och lov har det varit rätt lindrigt med magsjuka där vi varit, däremot så snörvlar och hostar barnen dessto mer. Tack och lov har jag hållt mig hyfsat frisk även om jag ännu inte nått nötkärnestadiet, lite snuva ute blir jag inte av med.

    Hmm, vad konstigt det låter om du är utan konkreta planer, här finns det snarare för mycket jag vill göra; så, läsa om trädgård, självförverkligande, pedagogik, få ordning hemma, motionera mer, bli bättre på att fotografera med mera med mera typ, så jag behöver mer jobba på att skapa rimliga målsättningar.

    Du får fortsätta krya på dig!

    SvaraRadera