fredag 12 februari 2010

fredagsfest

Så värst mycket fest blir det nog inte, har åkt på en förkylning, mår väl inte så dåligt men näsan rinner och då är den inte på festhumör. Men jag vill ju inte frångå min nya vana att fira fredag, så ikväll blir det räkor i het sås och till det basmatiris. Vinet hoppar jag idag, men kanske tar en öl om han bjuder.

Annars idag har jag mest läst och plockat upp litegrann och varvat dessa sysslor. Skulle gjort köttfärspaj med men lusten tröt och det kändes lättare att göra persiljejärpar av den upptinade färsen. Tidigt imorse, då jag har som mest energi, så gjorde jag en liter apelsinsaft till. Nu har jag apelsiner till två omgångar till, men det får bli en senare fråga.

Tills det är dags att göra fredagsmyset så återgår jag till min bok, ha en trevlig fredag alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar