måndag 15 februari 2010

kreativ morgon

Vaknade som vanligt tidigt, satte mig med min stickning en stund, och då vips kom jag på det. Min tant (som jag är "fadder" åt på boendet) och faktiskt en god kompis, fyller 92 på söndag och jag tänkte ge henne en blomma, men nu kom jag på det. I höstas var jag på julmarknad och köpte mig en glögg som var tappad på en sån fin flaska, ni vet med gammaldags kork, sån där som man hade till svagdricka förr. Min tant har ju lite problem med uttorkning, och därav lättare för olika åkommor och därför ska jag tappa upp min hemmagjorda apelsinsaft på den här flaskan och skriva en snygg etikett. Tanten är en mycket kreativ person som även gått i arv till dottern, och de brukar ge mig handgjorda, och mycket kreativa inslagningar på paketen till jul, så jag är hundra på att min saftflaska kommer bli uppskattad.

Nu ska jag se till och komma ur min gröna morgonrock som jag i stort levt i sedan i söndagskväll, och samla ihop mig för en jobbkväll. Idag ska jag på datautbildning så då vill jag inte sitta mer här på min fritid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar