söndag 28 februari 2010

köpstoppsmånaden

Ska hänga på Mimmis utmaning om köpstopp nu i mars, vilket innebär att jag bara får köpa livets nödvändigheter. Alltså ingen utemat (inkl jobbmat), inga saker, ingen godis, inga tidningar etc. Nu är jag ju rökare så cigaretter får ingå som nödvändighet. Det borde ju inte vara så svårt att klara detta, för jag tycker jag lever med köpstopp redan nu, men så gluttar jag bakåt och inser vad mycket jag tror jag är bra på men som inte är sanningen. Redan igår blev det en cocacola (sjuke-dricka), några semlor har det blivit under februari, en kebabtallrik (dock inte betalad av mig) och säkert annat jag förträngt. Från idag ska jag ge mig den på att föra kassabok, för att få verkligheten istället för min tro på vad jag gör. Tänker mig nu också hänga med på Mimmis april-utmaning, dvs en veckobudget (för allt) på 400 kr. Men först nu då köpstopp i mars.

En annan utmaning, som jag ska ha för mig själv under mars, är datorfri månad. Jag spenderar för många timmar här, med betapet, facebook och olika spel, där man ska plocka diamanter och skam vet allt. Så under mars blir det bara för att skriva i bloggen och läsa några favoritbloggar för min del.

Igår var jag riktigt orolig, för jag var kanonsjuk igen, och låg som en trasa i soffan. Andra gången det går mot det sämre och har varit förkyld i över två veckor nu. Och jag måste ju jobba idag, har ju haft en veckas frånvaro nu, och man går inte till doktorn med en förkylning tycker jag. Men jag vaknade för några timmar sedan och det verkar (peppar peppar) som jag skulle fixa det idag och direkt när jag kommer till jobbet ska jag inventera medicinförrådet och klunka i mig lite stärkande, för jag är jäkligt "svag" nu.

1 kommentar:

  1. Välkommen till köpstoppet och utmaningen, jättekul att du hänger på! ...och vad kul att hitta till din blogg som behandlar ett ämne som jag brinner för. Krya på dig och rapportera gärna hur det går med köpstoppet. Hälsningar Mimmi

    SvaraRadera