torsdag 11 februari 2010

kan stryka lite

på min veckomål-lista för jag gjorde det lätt för mig idag och tog en kasse ölburkar från delsbon och pantade och fick ihop min 10:a +3.50 till som jag får lägga i en burk som får gå till tjänapengarkategorin. Smart som jag är (och jag köper aldrig läsk)så tappar jag upp min saft på hans pet-flaskor och några ska ju med mig hem sen, så då får jag lite till pant. Nästa tävlingsmål är att få ihop 64 kr utan att lägga pengar själv, hmmm ja det är ju ingen tidsgräns så förr eller senare så, och det finns ju några kassar pantburkar till här så... Himlars va han dricker öl, ska värva över han till apelsinsaften istället.

Nu ska jag bara fixa tvättmedel och toapapper, men det hinner jag inte denna veckan tror jag, och nu är jag ju inte hemma så det är ingen brådska, får väl flytta över det till nästa vecka. Sen ska jag laga matlåda, även här gör jag det lätt för mig, måste ju vara meningen att jag ska göra tortellinilåda, eftersom både jag och min bloggkompis Lena kom på det. Och jag köpte tortellini och efter tips från Lena så även champinjoner till det, så ikväll slänger jag ihop några lådor.
Sedan ska jag läsa ut boken också, men har dålig läslust just nu, vill bara ha boken när jag ligger i sängen och då blir det inte många sidor gjorda, för John Blund kommer ju fort som attan och kastar sömn-grus i ögonen på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar