tisdag 23 februari 2010

bloggtorka

har drabbats av ytterligare en åkomma förutom min obefintliga tand och min jäkla förkylning, nämligen bloggtorka. Men fick en förfrågan från Skogstrollet vars jag är och eftersom jag varken deppat ner mig eller fastnat hos tandis så får jag väl visa upp mig lite då.

Jobbet står mig upp över öronen, delsbon är en tråkmåns som jag funderar på att lämna, förkyld som bara den och får skämmas när jag är ute och skrovelhostar plus bihåleinflammation på det. Sen var jag hos en ny tandis igår som jag tänkte prova på nu, hon var görsketabra, för hon rörde inte min lösa plasttand. Men, men den som väntar på något gott... ska dit igen förstås så hon får gå lös på mitt ömmande tandkött med spett och spade och krafsa ut uschlingen som är kvar och sen (under förutsättning att jag sköter mig sa hon)peta dit något provisoriskt typ löständer-varning för ynka 4600 kr. Tackar. Sen ska det då skruvas dit en ny tand med titanskruv, tjusigt värre, efter ca nåt år eller mer för den fashionabla kostnaden av 20 000 kr. Tror jag håller mig till löstanden.

Jaha för er läsare som bara kan känna äkta glädje när det är skadeglädje så har ni fått er beskärda del av mig för den här gången.

Men jag är en tuff tjej, bara så ni vet, så jag har inte deppat ihop, inte gett upp drömmen om en ljusare framtid och jag ska ta nya tag, bara inte nu, när bihålorna värker och skallen känns som den gått genom en mangel. Men sen ni!

Och du skogstrollet, tack för du saknar mig, blev jätteglad för det.

4 kommentarer:

  1. Jag har också saknat dej.
    Men tänkte det var mycket på jobbet.

    När man är förkyld känns allt hopplöst och elendigt.
    Hoppas du blir bra snart, för vist har du varit sjuk länge nu.

    Krya på dej nu.
    Lite förkylingstips som du kanske redan provat, men har kommer de ändå.

    Gör te på timjan och drick ofta och varmt.
    Är bra mot hosta och andningsvägarna.

    När du duschar håll duschen med så varmt vatten du klarar mot näsroten. Det löser upp och transporterar bort det som är i bihålorna.

    Oleumbalsameum i vattenbad med handduk över och andras in.

    Sov, spring inte omkring.

    Nu har mammahäxan varit framme,
    hoppas att du inte tar illa upp.

    Mot tandläkarräkningar har jag ingen huskur, tyvärr.
    Du kan bara få mitt medlidande och massor med kramar.
    Kan inte förstå att det ska vara så dyrt att gå till tandläkaren som är så otäckt.

    SvaraRadera
  2. Trevligt att höra av dig igen även om livet lät rätt eländigt. Bihåleinflammationer har jag haft en och det räcker fullgott för min del för resten av livet så jag kan bara försöka komma med det hurtfriska: det brukar i alla fall gå över. Men det lät ju inte kul att jobba plus sjukdom på det, det hade inte jag orkat i alla fall, så ta det extra lugnt mellan varven nu!

    Ja, barnen där jag jobbar både hostar och nyser och näsorna rinner, den ena värre än den andra, så det återstår att se hur länge jag klarar mig med bara lite rinnsnuva när jag är ute eller kommer in igen. Veckans första 27 barn är ju avklarade, så viss smittorisk finns. :-)

    Ta väl hand om dig nu så du kryar på dig!

    Några husmorsknep har jag knappt, men kanske funkar det att andas in Vicks vapo rub för att lätta upp lite. En liten blå burk med grönt lock som luktar en hel del ...

    SvaraRadera
  3. Hej
    Hur är det?
    Mår du bättre?

    SvaraRadera